…

Communicatiebureau Bridgeneers lanceert in opdracht van Limburg.net, traditiegetrouw een campagne voor Afvalvrij mei. Vermijd nutteloze verpakkingen, is de boodschap. Die oproep wordt nuttig verpakt in heel wat campagnemateriaal met #iklaatmenietinpakken. Afvalvrij mei is een onderdeel van Limburg.net's Slimme Sorteerders campagne die het hele jaar loopt.

In mei staat bij Limburg.net, zoals elk jaar, alles in het teken van afvalvrij leven. En dat begint met afval vermijden door slim aan te kopen. Om gedrag te veranderen, schakelt Bridgeneers naast verschillende media ook enkele BV's in.

Joke Emmers is de meter van de campagne. In zes filmpjes vraagt ze aan afvalexperte Loes Weemaels wat de voor- en nadelen zijn van verschillende soorten verpakkingen. Daarnaast roepen Joke Emmers, Cyriel Dessers en Marcel Vanthilt iedereen op om via social media alle absurde verpakkingen die ze tegenkomen te delen. Zelf vertellen ze ook hoe het beter kan op de set, in het voetbalstadion en in de radiostudio. #iklaatmenietinpakken is een statement waarmee ze iedereen willen engageren om zich niet meer te laten overspoelen door nutteloos verpakkingsafval, want het kan ook anders.

Limburg.net en Bridgeneers roepen ook op om van mei een afvalvrije picknickmaand te maken. Het wordt beter weer en mensen gaan terug picknicken. Doe je dat met zo weinig mogelijk verpakkingen, dan word je gedrag meteen beloond. Wie een foto van zijn afvalvrije of -arme picknick deelt, maakt kans op leuke prijzen.

Daarnaast geven de Slimme Sorteerders van Limburg.net die het hele jaar door inspireren om slimmer met afval om te springen, in mei tips om afvalvrijer te leven.

De Afvalvrij mei campagne loopt via outdoor, social media, radio, advertenties in Het Belang Van Limburg, korte reportages rond verschillende thema’s op TV Limburg en in het Schoonste Magazine van Limburg.net.

Slim met afval omspringen begint duidelijk met een slimme campagne.

Naar de campagnesite

Have a project in mind? Let’s get to work!