…
Musketon vereeuwigt meer dan 50 wetenschappers in een moderne interpretatie van Vesalius.

In opdracht van Flanders Investment & Trade (FIT) creëerde Bridgeneers een internationale imagocampagne die de Vlaamse topsector lifescience & health in de spotlights zet. Ook letterlijk. Projecties verschenen als teasers op gebouwen in 5 Vlaamse steden en de onthulling gebeurde op 1 juni met een projectie op het Provinciehuis in Leuven. Meteen ook de start van een online campagne in 7 landen, waarin Vesalius en Mercator de hoofdrol spelen.

Het uithangbord van de campagne is een moderne interpretatie van het iconische voorblad van ‘De humani corporis fabrica’, het baanbrekende anatomieboek van Vesalius. Daarop is de wetenschapper te zien tijdens een dissectie, omringd door zijn studenten. De Vlaamse visuele artiest Musketon maakte er een moderne interpretatie van, met een reeks ronkende namen die vandaag een belangrijke rol spelen in de sector: Paul Janssen, Paul Stoffels, Peter Piot, Rudi Pauwels, Christine Van Broeckhoven, Catherine Verfaillie, Annie Vereecken, ....

Om de campagne in heel Vlaanderen te lanceren, zette Bridgeneers en FIT een actie op poten in vijf steden. Op 30 en 31 mei werd het campagnebeeld als teaser geprojecteerd op gebouwen in Antwerpen, Brugge, Gent en Hasselt. De officiële onthulling gebeurde op 1 juni met een projectie op het Provinciehuis in Leuven, de stad waar Vesalius in 1528 zijn universitaire carrière begon. Vlaams minister-president Jan Jambon en Claire Tillekaerts, gedelegeerd bestuurder van FIT, gaven er mee de aftrap van de campagne. Die speelt zich de volgende maanden in 7 landen vooral digitaal af op Facebook, LinkedIn en Twitter en leidt naar de campagnewebsite www.teamvesalius.com.

Tegelijkertijd wordt ook het digitaal platform ‘Virtual Tours’ uitgerold en bekendgemaakt. Via www.flanders360.comontdekken online bezoekers een interactieve 3D-kaart, boordevol topspelers uit het onderzoeks- en bedrijfsecosysteem van de Vlaamse lifesciences & health-sector. Een knap staaltje kaartwerk dat zonder de innovatieve, cartografische inzichten van Mercator niet zou kunnen bestaan. Voor de 16e-eeuwse cartograaf is dan ook een rol weggelegd in de internationale campagne die Virtual Tours mee in de markt zet. Een mooie aanvulling op het verhaal van Vesalius en het beste bewijs dat Vlaanderen de place to be is voor lifesciences & health.

De internationale campagne kwam tot stand door een samenwerking tussen Bridgeneers, BUT, Calibrate, Com&co en Rapid media.

Have a project in mind? Let’s get to work!