Fast forward naar 1 september. De dag waarop 6 jonge nieuwkomers met opgeblonken schoenen en ijverig ingepakte rugzak op de deur van onze toren zullen kloppen…

Voor de vierde keer op rij gaan we op zoek naar aanstormend talent dat vier maanden lang deel zal uitmaken van een stageproject dat er eigenlijk geen is. Onder het goedkeurend oog van de ervaren rotten van Bridgeneers, krijgen onze ‘Goodcampers’ de kans om toe te treden tot de wondere wereld van communicatie. En ervaringen op te doen waardoor ze het roer misschien wel ingrijpend omgooien…

Goodcamp voor dummies

Goodcamp, da’s, een creatief pop-upbureau met 6 jonge kapiteins aan het roer. Of zwemleraressen. Stewards. Masters in de geneeskunde. Om maar te zeggen: hoe Goodcamp er dit jaar zal uitzien, hangt vooral af van wie het hardst staat te trappelen om de wereld van communicatiecampagnes, branding, design en motion te laten daveren.

Outsiders in de communicatiewereld? Jongeren met veel goesting om onbekende paden te betreden? Precies wat we zoeken. Wij vragen niet naar universitaire diploma’s of de hoogtepunten uit het leven van Marc Zuckerberg. Het enige wat wij vragen is lef en drive.

Wat steekt zo’n Goodcamper allemaal uit?

Ervaring opdoen. Connecties leggen. Bijleren. Vrienden maken. Op tijd uit bed rollen.

Een bootcamp van vier maanden. Met workshops en de ondersteuning van ervaren rotten in het vak om de eigen talenten te leren kennen. Want ook outsiders kunnen bij ons insiders worden.

Thomas Klein (Digital Director): “Wat ooit begon als een weloverwogen experiment, is in enkele jaren tijd een vaste waarde geworden bij Bridgeneers. Goodcamp toont ons dat we als communicatiespecialisten best wat te leren hebben van de jonge garde. Vanuit een onbevangen blik, stompen ze tegen de fundamenten van onze heilige huisjes. Hun frisse ideeën, alternatieve strategieën en hybride mediagebruik: laat maar komen. Om diezelfde reden richten we ons dit jaar bewust op mensen die geen voorkennis hebben van de communicatiesector. Met passie maak je de beste campagnes.”

Wie komt in aanmerking?

Iedereen die nog als een piepkuiken rondtrappelt op de arbeidsmarkt, of net afgestudeerd is, kan solliciteren voor een plekje via bridgeneers.be/job/goodcamp. Het pop-upbureau opent de deuren op 1 september, en sluit ze weer op 23 december. Bovendien hangt er een BIS-loon aan vast. Zo kan elke Goodcamper op tijd aan het kerstdiner verschijnen, mét cadeaus op schoot.

Have a project in mind? Let’s get to work!