Een museum zonder publiek, da’s als een kampvuur zonder muziek. En een stad zonder leven, da’s als een café zonder bier. Het is duidelijk: Vlaanderen was niet compleet zonder haar toeristen. Tijd om elkaar terug te verwelkomen in Vlaanderen Vakantieland: veilig, verrassend en dichtbij. Absoluut bundelde samen met de 5 Vlaamse provincies, de Kunststeden, de vzw Logeren in Vlaanderen en Toerisme Vlaanderen alle krachten om de toerismesector in eigen land te doen heropleven na weken van lockdown en sluiting. We hebben jullie gemist!

Het wordt een andere zomer. Maar hij wordt prachtig. Da’s beloofd. Genoten van de natuur vlakbij je kot? Dan wordt het nu tijd om de rest van Vlaanderen te ontdekken. De toerismesector staat opnieuw klaar om je met open armen te ontvangen en in de watten te leggen. Daarom lanceren ze samen deze verwelkomende campagne. Het hart van deze herlancering? Straffe en inspirerende content. En dat de hele zomer lang! Absoluut kwam als winnend bureau uit de pitch en zorgde in samenwerking met onafhankelijke redacteurs voor een verfrissende update van de huidige website met 50 nieuwe artikels. Via www.vlaanderenvakantieland.be zetten we je op weg met dagelijkse inspiratie voor korte trips of langere vakanties. Ook je logies boek je makkelijk via de website!

En als het inspirerend platform het nog niet doet kriebelen om vakantieplannen te maken, dan brengt de outdoorcampagne daar ongetwijfeld verandering in. De komende weken spot je overal in het straatbeeld de boodschap: ‘We hebben jullie gemist! #welkomterug’. De televisiespot doet er nog een schepje bovenop met fabelachtige beelden van een leeg Vlaanderen. Want zeg nu zelf: een strand zonder volk, da’s gewoon zand. Da’s toch nie plezant? De spot wordt trouwens begeleid door de gezellige stem van Wim Opbrouck. En niemand minder dan jong talent IBE, winnaar van The Voice 2019 met een MIA voor de doorbraak op z’n nachtkastje, gooide zijn stem als zeemzoete saus over het geheel. Hoe vakantie klinkt? Zò!

Achter het arsenaal van content, inspiratie, warme boodschappen en krachtige beelden schuilt een gebalde social campagne die continu wordt geoptimaliseerd door een digitaal team met ballen. Het eerste deel van de campagne staat alvast als een rots en die klus klaarden we op amper 3 weken tijd. Intussen wordt er achter de schermen hard gewerkt, want ook komende maanden zullen we volop campagne voeren om iedereen warm te maken voor een vakantie in eigen land!

Meer info is te vinden op : www.vlaanderenvakantieland.be

Have a project in mind? Let’s get to work!