Cultuur

Verbonden. Open. Sterk. Drie woorden die bepalen waar wij voor staan.

Bruggenbouwers die we zijn, staan we altijd open voor het verbinden van de losse eindjes. Data met creativiteit. Overheid met burger. Marketing met concepten. Intuïtie met technologie. Eigenzinnigheid met esthetiek. Analyse met wilde plannen. Van samenwerking beginnen wij spontaan te stralen.

Wij zijn leergierige luisteraars, gretige ontdekkers. Ons doel is om meningen, overtuigingen en gedrag te veranderen, op een goede manier. En daar vormen we zelf geen uitzondering op.

Een open systeem is maar zo sterk als haar fundamenten. En die liggen er. Wij dragen competentie, kennis en weerbaarheid hoog in het vaandel. Technische expertise en feilloze controle over de uitvoering vormen de basis van onze kracht. We zijn best kritisch voor onszelf, en vaak volhardender in het bereiken van ons doel dan klanten. Echt, je vindt ons sowieso leuk.

…
Geschiedenis

Bridgeneers is een communicatiebureau uit Leuven dat het levenslicht zag in oktober 2020, na de samensmelting van drie partnerbedrijven: Absoluut, Zulu en Lake Nimble. Met meer dan 60 werknemers en een geschiedenis die teruggaat tot de oprichting van Absoluut in 2003, schuift Bridgeneers aan tafel bij de groten. Of we doen een takeaway. Galadiners zijn nooit ons dingetje geweest.

Weetje: Bridgeneers was eerst enkel de naam van ons bijkantoor in hartje Shoreditch, London. Met wat vrije interpretatie kan je zeggen dat we samen zijn gegaan met een bureau uit London. Ja, okee, dat van onszelf. Maar toch.

Partners

U weet wel : de mensen met de aandelen. Tevens mensen die elke dag werken aan projecten. Geen investeerders hier. Er mag al eens gemanaged worden, zolang het échte werk blijft domineren.

Na meer dan een decennium als creatief directeur bij Slangen & Partners startte Ronny Schildermans in 2003 z’n eigen bureau. Met een affiche tegen de bezetting van Palestina (Krijgt Ariël dit nog proper?) oogstte hij internationale waardering. Zijn 11.11.11-spot werd in Londen bekroond tot één van ‘s werelds beste fundraisingscampagnes.

Na de uren transformeert Ronny moeiteloos in een hardrocker. Zijn groep ‘The Beautiful Babies’ schreef Belpopgeschiedenis en won de zilveren medaille op Humo’s Rock Rally ‘92. Ronny is getrouwd met Majella Boon, productiemanager bij Bridgeneers. Tel daar twee studenten en een ruige poedel bij, en Ronny’s leven leest als één groot avontuur.

Creative Director

Ronny Schildermans

Joris Mateusen is licentiaat in de rechten (KUL) en heeft een aanvullend licentiaat in de media- en informatiekunde. Hij startte zijn carrière als strategisch planner bij Slangen & Partners en dook vervolgens de mediasector in.

Joris is gespecialiseerd in gedragsverandering, campagnestrategie, interne communicatie, merkstrategie en -positionering. Hij adviseerde onder andere VDAB, 11.11.11, UNIZO, Carglass, VRT, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen, Cyber Security Belgium, Vlaamse overheid, Leuven Mindgate, Stad Gent, Syntra en verschillende Vlaamse en federale ministers en parlementsleden.

Strategic Director

Joris Mateusen

Tine Van Hove is licentiaat in de communicatiewetenschappen (KUL) en heeft een diploma journalistiek op zak. In 2008 wandelde ze voor het eerst de Remytoren binnen en dankzij haar talent om te blijven plakken, doet ze dat nog steeds. Tine is onze secondelijm. Ze verbindt als geen ander Bridgeneers met de klant, strategie met creatie met productie,…

Een campagne in goede banen leiden, kan ze als de beste. Vraag maar aan onder andere AP Hogeschool, Logeren in Vlaanderen, Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin en Limburg.net.

Client Services Director

Tine van Hove

In 2007 scheepte Piet in bij Bridgeneers. In zijn thuishaven zwaaien zijn drie tienerdochters de plak: deze man heeft stalen zenuwen. Naast account director is hij ook media-expert met heel wat toeren op zijn teller. Piet startte zijn carrière als eindredacteur bij Het Laatste Nieuws. Bij CRM-Factory (nu Head Office) ontpopte hij zich tot topaccount, alvorens in 2007 bij ons binnen te vallen. Bij Unizo, 11.11.11, RSZ, en de verschillende Vlaamse en federale overheden kennen ze hem als prima projectleider en echte krak in het onderhandelen van mediapartnerships.

Client Services Director

Piet Schepers

Thomas’ passie voor all things digital is ongekend. Gewapend met pen en papier kan deze digitale strateeg je uren onderhouden over lead generation, contentmanagementsystemen en digital funnels. Of die opleiding filosofie er voor iets tussenzit… ? Gelukkig voor ons wisselde hij de ideeënwereld van Plato al gauw in voor de digitale wereld.

Met zijn ervaring als online producer bij The Parking Lot (nu Nine o’clock somewhere), stapte Thomas onze toren binnen. De click was er, want als hoofd van het digitale team weet Thomas precies wat werkt.

Digital Director

Thomas Klein

Met 19 jaar VRT marketing ervaring op zak runt Majella de productieafdeling van Bridgeneers smooth. Voor elke film, radiospot of fotografieopdracht vindt ze de beste productiepartners. Haar netwerk is huge.

Daarnaast deelt ze samen met haar man Ronny Schildermans een paar fijne passies: 3 kinderen, waaronder één dwergpoedel, sporten met zware gewichten, Hitler docu’s op Canvas, en reizen. En veel liefde voor Barcelona.

Production Manager

Majella Boon

Als geboren en getogen Leuvenaar was de verhuis van postcode 3000 naar 3001 voor Adriaan een grote cultuurshock. Gelukkig is hij die ondertussen al te boven gekomen en heeft hij z’n werkstekje gevonden in de Remytoren. Met ervaring in digitale campagnes en socialmediastrategie als digital marketeer bij HUMO en een achtergrond in mediaplanning en –buying bij Publicitas, helpt hij klanten kalm en doordacht met hun digitale projecten. Contentstrategie, audience creation, targeting en remarketing. U heeft er vast al van gehoord. Wel, Adriaan beheerst en beheert het allemaal.

Head of Digital Operations & Media

Adriaan De Raeymaeker

Team

… …

U weet wel: de mensen die uiteindelijk het échte werk doen. Met 50 zijn we intussen. Van allerlei slag. Copywriters die vinden dat deze webteksten beter kunnen. Creatieve koppigaards. Accounts die niet vies zijn van een grapje, maar nooit lachen met hun verantwoordelijkheid. Strategen: half rebel, half pietje-precies. Producers die uiteindelijk het échte werk doen.

Samen gaan we voor nobele doelen, voor deadlines en een stuk verjaardagstaart bij de koffie.

Ons team wordt aangevuld met goed volk dat we nauw aan ons hart en die deadlines drukken: externe freelancers en leveranciers, gespecialiseerd in video, fotografie, drukwerk, webdevelopment, PR en consultancy.

Ook een Bridgeneer worden?

Ons netwerk

Bridgeneers is trotse medeoprichter van We Are, een internationaal netwerk van sterke onafhankelijke agencies. Onze partner / strategisch directeur mag zichzelf momenteel zelfs voorzitter noemen.

We Are biedt ons – en onze klanten – een hotline naar meer inzicht, ervaring, strategie en productiemogelijkheden voor zowel de lokale als internationale markt.
Goed om te weten: We Are neemt zelf geen winstmarge. Niets dan de netwerkvoordelen dus, zonder de netwerkkosten.

Bezoek website
…
Een project in gedachten? Laten we erin vliegen!
Contacteer ons