Ken je dat? Je ziet op het nieuws alwéér beelden van onrechtvaardigheid in de wereld. Je begint innerlijk te koken en je wilt er nú iets aan veranderen! Goed nieuws. Dankzij Broederlijk Delen hoef je je niet aan te sluiten bij een ondergrondse protestgroep. Nee, strijden tegen het onrecht in de wereld, dat doe je door je aan te sluiten bij de 25%-revolutie. Communicatiebureau Bridgeneers ging de strijd mee aan en werkte vastberaden de campagne uit.

Klaar om hardcore activist te worden op jouw manier?

Met 25% kunnen we het 100% anders doen. De slogan waarmee Broederlijk Delen en Bridgeneers vorig jaar de 25%-revolutie lanceerden, is duidelijk: wanneer een kleine groep genoeg druk zet, dan ligt systeemverandering voor het grijpen. Je hoeft dus geen revolutionair te zijn om een revolutie te ontketenen. En dat mag je wel heel letterlijk nemen. Want wie al eens een actie op poten zette of een gift deed voor het goede doel, wie lid is van een Facebookgroep die naar een betere wereld streeft of het manifest van de 25%-revolutie op de website van Broederlijke Delen ondertekende, die mag zich een hardcore activist noemen.

De revolutie gaat on air

Om die revolutie kracht bij te zetten, zorgde Bridgeneers voor een opvallende video- en radiospot. Vanaf 27 februari is de TV-spot als Boodschap van Algemeen Nut te zien op één en Canvas en de radiospot te horen op Radio 1 en Radio 2. Via de website kan campagnemateriaal aangevraagd worden. En op de sociale media van Broederlijk Delen worden verschillende hardcore activisten in de kijker gezet. Zit er ook een hardcore activist in jou?

Bekijk hier de TV-Spot: https://youtu.be/j4o26X3ExnI

Have a project in mind? Let’s get to work!