99,8 van alle Europese ondernemingen zijn SME’s. Dat zijn kleine en middelgrote ondernemingen die als hardwerkende bijen de Europese economie vooruitstuwen. Ze mogen dan wel klein zijn, hun impact is enorm. Toch worden ze geregeld over het hoofd gezien door beleidsmakers. Regels worden al te vaak geschreven op maat van invloedrijke reuzen.

Tijd voor actie dus. Bee-fore it’s too late! En daarvoor nam Europese KMO-belangenbehartiger SMEUnited communicatiebureau Bridgeneers onder de arm.

Dankzij hun flexibiliteit, veerkracht en vermogen tot 'kruisbestuiving' zijn kmo’s onmisbaar voor groei en innovatie. Maar wat als je een economisch ecosysteem draaiende houdt zonder dat iemand het merkt of rekening met je houdt? De Europese verkiezingen boden zich aan als de ideale gelegenheid om onze kmo's te steunen.

Bij Bridgeneers zijn ze grote fan van de kleine krachtpatsers. En dus kwam het Leuvense bureau op de proppen met het beeld van een Europese ster waarrond een heleboel bijen druk zoemend noeste arbeid leveren. De slogan luidt: 24.3 million SME’s make Europe work.

De socialemediacampagne wordt in de week van 6 mei gelanceerd op LinkedIn en richt zich naar beleidsmakers in de Europese wijk.

Na de aftrapweek wordt de campagne in verschillende etappes en demarrages verdergezet. Via content op Facebook, Instagram en YouTube worden aanknopingspunten uit de routes gematcht met verschillende soorten doelpublieken.

Have a project in mind? Let’s get to work!