Het kilometersdiepe ravijn tussen jongeren en de politiek dichten, dat is dit jaar de missie van Goodcamp. Met volgend jaar maar liefst één miljoen first time voters is er werk aan de winkel. Alleen is 45% totaal niet geïnteresseerd in politiek1. En heeft ruim een derde absoluut geen idee op wie ze moeten stemmen2. Rampzalig? Ja. Onoverkomelijk? Nee. Op de to-do list: interesse aanwakkeren bij jongeren én beleidsmakers uitdagen om zich tot die jongeren te richten.
Give a v*te, zij gaan dat fixen
Beleidsmakers hebben moeite om jongeren te bereiken, sociale media alleen is tegenwoordig niet genoeg. Er is werk aan de winkel en Goodcamp heeft een duidelijk plan. Als jong communicatiebureau beginnen bij Gen Z: waar liggen zij wakker van, hebben ze zelf ideeën? Goodcamp gaat het teamwork aan met middenveldorganisaties met dezelfde missie en challenge. Nu al zijn ze met bruisende ideeën bezig samen met de Ambrassade, Jint en er komen nog grote namen aan. Verwacht je aan straffe campagnes, opvallende stunts en out-of-the-box concepten.
Stay tuned
Achter deze grote woorden zit een team van zes gemotiveerde en scherpzinnige Gen Z’ers. Onder het dak van het communicatiebureau Bridgeneers gaan Jilke, Alec, Lies, Lotte, Karo en Kato er een lap op geven. Benieuwd hoe zij dit allemaal gaan klaarspelen? Je kan alles volgen op hun Instagram, Tiktok en LinkedIn. Kijk ook zeker eens op www.goodcamp.be. Ben je wild enthousiast en zin om samen te werken? Slide gerust in hun dm’s.
Over Goodcamp
Goodcamp is een jong pop-up communicatiebureau onder de vleugels van Bridgeneers. Vier maanden lang zetten zij zich in voor een specifiek thema. Dit jaar, jongeren en politiek. Zes net afgestuurde Gen Z’ers geven het beste van zichzelf om met straffe communicatie op maat hun doelgroep te bereiken met de juiste boodschap. Daarbij kunnen ze altijd terugvallen op de experts binnen Bridgeneers. Zij zijn gespecialiseerd in communicatie met maatschappelijke relevantie, dat in combinatie met het jong geweld van Goodcamp moet wel voor vuurwerk zorgen.