Exact een jaar geleden startte onze federale overheid het Nationaal Herstel- en investeringsplan op om ons land sterker uit de coronacrisis te loodsen door te investeren in een duurzamer, digitaler, veerkrachtiger en inclusiever België. Het plan omvat 167 innovatieve projecten voor de toekomstige en huidige generaties. In totaal wordt €7,6 miljard geïnvesteerd, één van de grootste investeringen ooit in België.

Om dit plan naar het grote publiek te brengen, zette Bridgeneers een campagne op touw. Om het plan ook tastbaar te maken voor de Belgen vandaag en in de komende jaren, wordt duurzaam ingezet op content & storytelling, waardoor de concrete betekenis van projecten voor de mensen helder wordt.

De persconferentie in het Atomium was de kick-off van de campagne. Staatssecretaris voor Relance en Strategische investeringen Thomas Dermine lichtte er de vooruitgang van de projecten toe, in aanwezigheid van Europees Commissaris Paolo Gentiloni en Eerste Minister Alexander De Croo. Nog in Brussel siert een opvallende Street Mural van 25 meter lang het Beursgebouw, één van de 167 innovatieve projecten in het plan. Digitale megascreens duiken op in Luik, Charleroi en Antwerpen. Op alle Belgische bussen wordt de campagne getoond en ook op sociale media wordt actief campagne gevoerd.

De rode draad in dit alles is de ‘edgy & quirky Belgian style’: in rood, geel en zwart, met een hoek af, inclusief knipoog naar onze stripcultuur. Het is één van de eerste Federale campagnes die op moderne, gedurfde en vernieuwende wijze de Belgische driekleur uitstraalt.

De website www.nextgenbelgium.be is een staaltje van digitaal vakmanschap. De site oogt niet alleen fris en modern, hij is eveneens de perfecte en transparante tool waar je real-time de vooruitgang kan volgen die de deelregeringen in ons land boeken in hun projecten.

Have a project in mind? Let’s get to work!