…

Het aftellen kan beginnen, voor Vlaanderen én voor communicatiebureau Bridgeneers. Want vanaf 1 januari 2024 wordt België 6 maanden lang voorzitter van de Raad van de Europese Unie. En omdat Vlaanderen daar een cruciale rol in speelt, wil Departement Kanselarij en Buitenlandse Zaken dat jaar alles op alles zetten om onze regio extra fel te doen schitteren. Een kolfje naar de hand van Bridgeneers, zo blijkt. Want na een intense selectieprocedure, mag het Leuvense bureau de communicatiecampagne voor zijn rekening nemen.

Begin volgend jaar is het zover. Dan geeft huidig EU-voorzitter Spanje de fakkel door aan België. Een unieke kans om de Europese agenda mee te bepalen, een moment dat maar om de 13,5 jaar voorbijkomt én een opportuniteit die ook Vlaanderen met beide handen grijpt. Zo zal het ons land vertegenwoordigen als voorzitter voor de luiken Industrie, Jeugd, Cultuur, Visserij en Media.

Naast die formele rol, is het EU-voorzitterschap voor onze regio ook een uitgelezen kans om Vlaanderen extra in de kijker te zetten binnen de EU. Maar ook om het EU-debat in de Vlaamse samenleving levendiger te maken.

Om dat allemaal te vewezenlijken en die Vlaamse rol op een toegankelijke manier tot bij het grote publiek te krijgen, kiest de Vlaamse regering dus voor de expertise van Bridgeneers.

Met hun campagnevoorstel, dat perfect aansluit bij de krachtlijnen innovatie, verbinding en weerbaarheid, wonnen ze de begeerde aanbesteding.

Op zaterdag 6 januari 2024 wordt het EU-voorzitterschap feestelijk afgetrapt met een groot spektakel op de Grote Markt in Mechelen. En met een opvallende slogan.

Have a project in mind? Let’s get to work!