Wie in de bouwsector werkt, weet dat Promat synoniem staat voor brandveiligheid. Als producent van brandwerende materialen pioniert het bedrijf dan ook al jaren in brandveilige constructies, maar ook meer en meer in baanbrekende ecologische productieprocessen. En om dat wereldwijd nog eens in de verf te zetten, klopten ze bij ons aan. Met reden: want bij Promat waren ze niet op zoek naar de cliché droneshots van fabrieken en het technisch spierballengerol dat we uit de sector kennen. Nee, wij zorgden voor een frisse en opvallende insteek. En voor een brand movie die zich niet zomaar in één hokje laat duwen.
Never compromise on safety
De uitdaging: Promat wereldwijd positioneren als pionier
Met milieuvriendelijke productieprocessen, de bouw van veilige openbare gebouwen en het voortdurend streven naar duurzame samenwerking, wil Promat zich op de kaart zetten als bedrijf met een uitgesproken missie. Maar hoe krijgen we al die vooruitstrevende technologie aan de man – of in dit geval: aan de architect en installateur? Wel, door voor een invalshoek te kiezen die de mens achter de professional aanspreekt. Ziedaar: een warm en herkenbaar concept dat inspeelt op sterke gevoelens.
Vergeet generieke B2B shots en maak plaats voor waarden als geborgenheid, duurzaamheid en samenwerking. Ruzie maken met je lief over de afstandsbediening, de tattoo van je zoon waar je moet mee leren leven of tot ’s avonds laat overuren maken voor het werk? De intro van de brand movie toont aan de hand van verschillende ‘leefkubussen’ kleine, herkenbare, menselijke situaties waarin personages opofferingen maken. Totdat een vader zijn kleine kindje in de armen neemt. De boodschap: in het leven maak je vaak compromissen, behalve wanneer het over de veiligheid gaat van wat er echt toe doet. De slogan ‘Never compromise on safety’ zet dan ook de diepmenselijke toon waarop de ecologische en klantgerichte identiteit van het merk perfect aansluit.
Het resultaat: naar een meer uniforme merkcommunicatie
En of ze onze aanpak in het buitenland lustten! Van Frankrijk, Duitsland en Spanje tot Slovenië en Rusland: de klant kreeg ondertussen niet minder dan 8 aanvragen voor lokale versies van de brand movie. En er komen er nog steeds bij. Zo zette Promat een grote stap naar een meer uniforme merkcommunicatie.