…
…

De aanpak: niet rond de pot draaien, maar de doelgroep uitdagen

Bij de Civiele Bescherming, noem het gerust de special forces van ons land, is geen dag hetzelfde. Actie en avontuur, dat is wat je er beleeft. Niet voor watjes. We moesten de aandacht trekken van echte durvers met veel verantwoordelijkheidsgevoel. Geen makkelijke combinatie. Die bereik je niet door rond de pot te draaien, wel door uitdagende boodschappen op hen af te vuren. Dan schieten ze wakker en staan ze meteen scherp. Oké! Het is maar een woord.

…
De campagne: durf jij?

We lanceerden een heel gesegmenteerde campagne op social media, die enkel échte durvers aansprak. De snelste weg naar conversie. Met straffe actieshots triggerden we hun drang naar avontuur, en door hun durf in vraag te stellen, daagden we hen uit. Een krachtig concept met zeer directe beeldtaal, herkenbare branding en een oproep die hun ego streelde: We hebben je nu nodig! Hoe dit concept bij de juiste profielen belandde? Na social profiling van de huidige werknemers en dataresearch stelden we vier persona’s op. Die gebruikten we als basis om op Facebook en Instagram te segmenteren. We creëerden een leger aan advertenties die we met A/B-testing op de doelgroep afvuurden. We analyseerden wie reageerde en zetten op basis van die profielen nieuwe targeting op. Resultaat: steeds gedetailleerdere profielen en zeer performante matches tussen doelgroepen en advertentievarianten. Daarnaast kreeg elke websitebezoeker nog een sense of urgency boodschap achteraf. Remember: er wacht een belangrijke missie op jou. Duty calls!

…

Het resultaat: 50 vacatures efficiënt, relatief goedkoop en razendsnel ingevuld

Nee, er is niet altijd een gigantische campagne nodig om een uitdagende vacature in te vullen. Met meer dan 1.000 effectieve sollicitaties op zes weken tijd bezorgden we de Civiele Bescherming een grote poel aan kandidaten om kwalitatief uit te selecteren en ook in de toekomst uit te putten. We haalden alles uit het budget. Gemiddelde CPC (Cost Per Click): €0,20. Bovendien kwamen 530.000 Belgen in contact met onze campagne, wat voor extra merkbekendheid zorgde. Missie geslaagd en recordtijd verbroken!

…