Met 3 jaar employer branding op de teller voor Wit-Gele Kruis, kennen we bij Bridgeneers de uitdagingen van de klant ondertussen heel goed. En die zijn er niet minder op geworden. Want ondanks de heldenstatus en het handgeklap in tijden van corona, blijft verpleegkundige vandaag een knelpuntberoep in een sector onder druk. En wanneer je beseft dat vooral aan de job van thuisverpleegkundige steeds weer dezelfde vooroordelen blijven plakken, weet je dat kandidaten overtuigen verre van vanzelfsprekend is. “Thuisverpleging, da’s toch helemaal op je eentje de was en plas doen van oude mensen, right?” Niet dus. En met een organisatie die voor een groot deel op studenten en pas afgestudeerden mikt, zorg je maar beter dat je communicatie voor die specifieke doelgroep helemaal on point is.
Hoe we van Wit-Gele-Kruis een thuis maakten
Een goede babbel doet de meest hardnekkige vooroordelen wegsmelten
creatief concept
campagneontwikkeling
digitale campagne
mediaplanning
Uit de vorige campagnes werd al snel één ding duidelijk: één sterk employer brand voor de volledige organisatie (alle vijf provincies samen) levert de beste resultaten op. Daarom lanceerden we ook deze keer één rekruteringscampagne voor gans Vlaanderen. De inzet: alle vooroordelen wegwerken. En de slogan? Die bleef dezelfde: ‘Onze aanpak, jouw stijl’. Maar terwijl onze vorige campagne de eigen stijl van de zorgverleners in de verf zette, focusten we in 2022 op het collectieve aspect van de job. Want werken bij Wit-Gele Kruis, da’s een teamgebeuren. Meer zelfs: je kan er terugvallen op het comfort en de geborgenheid van het thuisfront. En wie kan dat gevoel beter verwoorden dan de eigen medewerkers?
De campagne: 5 medewerkers + 1 huis = instant-klik
Waarom zou jij kiezen voor een job bij het Wit-Gele Kruis? Is het de collegiale sfeer? De iconische bedrijfswagen voor je deur? Of het feit dat je elke dag opnieuw van betekenis bent in het leven van je patiënten? Op zoek naar antwoorden brachten we vijf medewerkers bij elkaar in een gezellig huis. Onbekenden voor elkaar, maar er ontstond meteen een klik. Da’s normaal. Want wie deel uitmaakt van het Wit-Gele Kruis, die weet zich altijd omringd door een steunend team.
Omdat we ervoor kozen om de productie
intern te houden, schoven onze in-house
content creators dus gezellig mee aan
in het huis. En dat zorgde voor heel wat
beeldmateriaal dat we konden inzetten voor
o.a. een printad in De Zondag, local display
banners, schermen bij Mijn Stad TV en
digital native artikels via Jobat. Daarnaast
zetten we ook een social media campagne
op met de focus op content. En door de
schat aan beeldmateriaal konden we ook
heel wat experimenteren op TikTok, een
nieuw kanaal voor het Wit-Gele Kruis.
Ten slotte werkten we ook samen met student.be en Guidooh om de studenten aan te spreken. Zowel op verpleegkundecampussen zelf als online maakten we promotie.
In totaal bereikten we met de social campagne
op Facebook en Instagram meer dan 1,1
miljoen unieke profielen, met een uitzonderlijk
goede CTR van 1,98%. Dat leverde niet
minder dan 350.000 websitebezoeken op.
Daarvan klikten 198 mensen door op de knop ‘solliciteer nu’. Op YouTube werden de video’s meer dan 140.000 keer volledig
bekeken. TikTok leverde meer dan 21.000
clicks op en een CTR van 0,61%. Niet slecht
voor een platform dat in de eerste plaats
aan awareness bijdraagt. Student.be, ten slotte, kreeg tijdens de campusbezoeken ook
heel wat leuke reacties van de studenten
verpleegkunde. Enkelen solliciteerden zelfs
spontaan voor een stage bij het Wit-Gele Kruis.